Naslovna / fizička aktivnost / Odmor za svaki dan
spavanje

Odmor za svaki dan

spavanjePrincipi zdravog načina života postoje još od početka sveta, ali nama kao da su slabo poznati. Zato nas »spopadaju« razne bolesti i život nam postaje teret. Da li to možemo izbeći? lli, bolje rečeno: Sta bi trebalo da učinimo da svoj život vratimo u normalu?

Da li nam je odmor zaista potreban? Da li vreme tokom dana koristimo tako što prekomerno radimo, sedimo ispred televizora ili smo celog dana nervozni, zabrinuti, neveseli, mrzovoljni? Sta ja činim da svom telu omogućim odmor?

Mnogi sami navlače na sebe bolest prekomermm radom. Njima je potreban odmor, oslobođenost od briga i umerena zdrava ishrana. Onima čiji je mozak premoren i koji su postali nervozni zbog stalnog rada i zadržavanja u zatvorenom prostoru, najviše bi koristio odlazak na selo, gde bi u neposrednom dodiru s prirodom mogli da vode jednostavniji i bezbrižniji život. Šetnje su odličho rešenje za njihove probleme.

Kretanje i aktivnost pospešuju cirkulaciju krvi u organizmu.
Nemojte dozvoliti da vas brige ovoga sveta i težnja za materijalnim vrednostima odvuku u bolest. Planirajte svoje obaveze kao i svoje vreme za odmor. Vikendi su za današnjeg zaposlenog čoveka postali jedino vreme za odmor. Ali, ni to vreme ne koristimo na pravilan način. Ostavite sve svoje probleme i obaveze i izađite u prirodu, šetajte pored reke ili šume. Odvojite vreme za rekreativne sportske aktivnosti: za vožnju biciklom,trčanje, za jednostavno opuštanje u prirodi, Kada se osećate dobro, možete uraditi mnogo više za isto vreme a da se mnogo ne umorite.

Nemojte dozvoliti da zbog obaveza idete kasno na spavanje. Nećete se odmoriti tokom noći i ujutru ćete se probuditi neokrepljeni snom. Telu je potrebno vreme od najmanje osam časova odmora tokom noći. Ukoliko spavate šest ili sedam sati, to nije dobro. Većini ljudi je za bolju koncentraciju i efikasnost u poslu potrebno oko osam sati sna. Međutim, vama je možda potrebno devet ili deset sati sna, da biste u toku dana postigli najbolje rezultate. Pospana osoba nije u stanju da iskoristi sve svoje sposobnosti ukoliko je pospana, utoliko će biti neefikasna u toku dana. Najbolje vreme za spavanje je pre ponoći. Naučno je dokazano da je jedan sat spavanja pre ponoći vredan kao dva iza ponoći.
Dovoljno zdravog sna – to je dobar način za programiranje aktivnosti deset miiijardi moždanih ćelija.

DSC_5476

Proverite takođe

o-RUNNERS-facebook

TRČANJE za ZDRAVLJE

   Da , trčanje je dobro za celo telo. To je jedini vid vežbe, pored ...